آموزش ریاضی و مشاوره کنکور

آموزش ریاضی و مشاوره کنکور

آموزش ریاضی و مشاوره کنکور

آموزش ریاضی و مشاوره کنکور

وبلاگ riyazi-konkoor با هدف آموزش ریاضی و مشاوره کنکور راه اندازی شده است. در این وبلاگ در کنار آموزش ریاضی به مباحث انگیزشی نیز توجه می شود.

بایگانی
آخرین مطالب

کارگاه انگیزشی

چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۰۸:۱۶ ق.ظ

چرا درس؟ چرا کنکور؟

چند روز پیش با یکی از بهترین دبیران فیزیک سطح شهر در مورد بی انگیزه بودن غالب دانش آموزان صحبتی داشتیم. ایشان می گفتند بجه ها بی رغبت سرکلاسها حاضر می شوند. فقط خانواده ها دارند هزینه می کنند و بجه ها هیج تلاشی انجام نمی دهند. با این موضوع تا حدی خودم هم مواجه شدم. بخصوص که یه بار یکی از دانش آموزام گفت اگه قرار بود درس بخونیم که دیگه کلاس نمیومدیم!!!

این موضوع یکی از مباحث من در کارگاه انگیزشی مشاوره کنکوری ها شد. کارگاهی به کارگاه انطابق پذیری تحصیلی و شغلی تغییر نام داد.

چرا کنکور؟ اهمیت انطباق پذیری شغلی تحصیلی

 واقعیت اینجاست تا وقتی دلیل چیزی را ندانیم انگیزه ای هم برایش نخواهیم داشت. پس لازم است اول به این سوال پاسخ دهیم.

کنکور تا جه حد در موفقیت شغلی من موثر است؟

به نظر من چهار عامل مهم در موفقیت شغلی افراد موثر است. اول علاقه، دوم توانایی و استعداد، سوم مهارت و چهارم و از همه مهمتر باورهای ذهنی افراد. اگر کنکور و پس از آن تحصیل در دانشگاه سطح توانایی و مهارت ما را افزایش دهد حتما در موفقیت شغلی ما موثر است. اما اگر خیلی کور و بی هدف این مسیر طی شود. مهارتی متناسب با علاقه و شغل دلخواه ما به دست نمی آید که بتواند کمک حال کسب و کار ما باشد.

کارگاه انگیزشی مشاوره کنکوری ها

اگر دانش آموزی با توجه به علاقه خود انتخاب رشته نماید و در زمینه ای که توانایی دارد تحصیل کند احتمال موفقیت او به مراتب بیشتر از سایرین خواهد بود.

این ها بخشی از مطالبی بود که در یک کارگاه انگیزشی برای دانش آموزان پایه دوازدهم بیان کردم.

 

 

  • riazi konkoor

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی